Bakan Tekin: “İmam hatip okulları insanların birlikte yaşama arzu ve ideallerini pekiştiren çimentodur”
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, “İmam hatip okulları bu ülkede geçmişle geleceği birbirine bağlayan, bu ülkenin gelenek ve göreneklerini pekiştiren, en önemlisi insanların bu ülkede yaşama arzu ve ideallerini pekiştiren çimentodur” dedi. birlikte.”
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, BAŞKAN İmam Hatip Derneği’nin düzenlediği 20. İmam Hatip Alimleri Kongresi’ne katıldı. Uşak Üniversitesi Recep Tayyip Erdoğan Kongre ve Kültür Merkezi’nde düzenlenen kongreye Kurtulmuş’un yanı sıra Uşak Valisi Turan Ergün, Uşak Belediye Başkanı Mehmet Çakın, İmam Hatip Derneği Başkanı Abdullah Ceylan, Uşak İmam Hatip Derneği (UŞİMDER) Lideri Harun Kaya, Toplantıya İl Jandarma Komutanı Kıdemli Albay Fahri Semiz, İl Emniyet Müdürü Mehmet Ali Kolcu, Uşak Üniversitesi Rektörü Ekrem Savaş, milletvekilleri, siyasi parti temsilcileri ve vatandaşlar da katıldı. Bakan Tekin, kongrede yaptığı konuşmada, “2002 yılı Türkiye’de imam hatip liseleri açısından bir dönüm noktasıdır.” Dünyadaki devlet çizgisine ilişkin modern devletin varlığına baktığımızda, devlet ve din bağları bağlamında farklı çizgilerin oluştuğu bir süreç gözlemliyoruz. Özellikle bugünkü Batı kökenli devlet söyleminde devlet, kurumsallaşmaya başladığı andan itibaren aslında din ile mücadele içindedir. Batılı ülkeler dinin egemenliğine son verip kendi hegemonyalarını kuracakları bir süreci arzuluyorlar. Modern devletin kuruluş amacı dinin gücünden yararlanarak devleti kurumsallaştırmaktır. 2000’li yıllardan bu yana, özellikle içinde bulunduğumuz dönemde vatandaşların bağımsız ve demokratik kararlarında özgür bırakıldığı bir alandayız. Onun için 2002’den sonra İmam Hatip öğrencileriyle ilgili çalışmaları bu şekilde değerlendiriyorum” dedi.
Velilerin çocuklarını neden İmam Hatip Lisesi’ne gönderdiğini anlatan Bakan Tekin, “Buna baktığımızda şu soruları cevaplamak için İmam Hatip Lisesi’ne gönderiyorlar. İmam Hatip Lisesi’ne gönderiyorlar çünkü onlar istiyor. Hem çağın ilimlerini hem de dini değerleri bir arada öğrenin.İkinci sebep ise İslam’ı tanıyıp eğitim almaktır.Bunu yapmaya devam ederken dini vecibelerini de yerine getirecekleri ümidiyle onları gönderirler ve her ikisine de sahip çıkarlar. Hızla değişen çağdaş dünyada çocukların geleceğinin garanti altına alınmasını isteyen ve bu nedenle çocuklarını imam hatip liselerine gönderen önemli bir kesim bulunmaktadır.Milli Eğitim Bakanlığı olarak, Biz de Milli Eğitim Bakanlığı olarak tüm beklentileri aşmak için bu okullara gidiyoruz.”Üniversite okullarını çok yönlü, çok boyutlu gelecek projeksiyonunun yapıcı kurumları olarak görüyorum. Biz bir gelecek kurmaya çalışıyoruz, yeni bir Türkiye kurmaya çalışıyoruz ve ben imam hatip okullarını en değerli yapıcı kurumlar olarak görüyorum” dedi.
İmam Hatip okullarının ülkede önemine değinen Bakan Tekin, “İmam Hatip okullarına bakış açımı çizdim. İmam Hatip okulları bu ülkede geçmişle gelecek arasındaki bağlantıyı kuran, gücü güçlendiren çimentodur. Bu ülkenin gelenek ve görenekleri ve en önemlisi bu ülkedeki insanların bir arada yaşama arzusu ve idealleri.” Bazılarının söylediği gibi bu ülkede İmam Hatip okulları farklı bir yerde öne çıkmıyor. Bu eleştirileri yapanlar gibi İmam Hatip okulları, İmam Hatip mezunları ve İmam Hatip mensupları da bu ülkenin asıl sahiplerinden biridir. Gerçek varlığımız olduğunu düşündüğümüz bu ülkenin geleceğini hayal etmek ve idealleştirmek bizim sorumluluğumuzdur. Hiçbir zaman tereddüt etmeyeceğiz ve korkmayacağız” dedi.
Bakan Tekin’in ardından konuşma yapan Cumhurbaşkanı Başdanışmanı İsrafil Kışla, şunları söyledi: “Bazıları dinle bu milletin arasını açmaya çalışırken, bazıları da bu milletin dininden ayrılmasını engellemeye çalışıyor. Bu okullar AK Parti iktidarına kadar hep imam hatip öğrencileri tarafından yapılıyordu. Ben İlim Yayma Cemiyeti’nin içindeyim.” Ben senin 43 yılını geçirmiş kardeşinim. İmam Hatip öğrencilerinin tarihi ile İlim Yayma Cemiyeti’nin tarihi birbirinin aynasıdır. 11 Ekim 1951, Bilimi Yayma Topluluğu’nun kuruluşudur. 17 Ekim 1951, ilk İmam Hatip Lisesi’nin açılışıdır. İmam Hatip kurbanı gönüllülüğün adıdır, bir davadır. 1980 yılında İlim Yayma Cemiyeti’ni kurduğumda Türkiye genelinde 102 şubemiz vardı. Bu 102 şube koltuğun altına imam hatip okulu yapma mücadelesi veriyordu. Milletimiz bunu cami önlerinden yardım toplayarak, kurban derileri toplayarak, tükenmez takvimler satarak ve imam hatip okulu yaptırmak için kapı kapı dolaşarak yaptı. “Biz de o milletin yaptırdığı okullarda okuduk” dedi.
Konuşmaların ardından Bakan Tekin, LGS sınavında ve YKS’de başarılı olan öğrencilere ikramda bulundu. Program, kongre sonuç bildirgesinin okunmasıyla tamamlandı. – UŞAK